mandag 26. februar 2007

Oscarnight

Nå er det tidlig på morgenen. Christer har akkurat dratt på jobb og jeg har ikke lagt meg enda. Har planer om å legge meg snart. Planen var egentlig å dra på forelesning, men tror jeg droppe det. Litt trøtt nå. Jeg er veldig glad for at jeg fikk se Oscarutdelinga i år igjen. Søstra mi og jeg pleide å være oppe å se på det sammen hvert år, frem til i fjor. Da gikk det ikke på noen av kanalene vi har hjemme og vi fant det ikke på internett heller. Før pleide det å være i mars, og alltid den søndagen jeg hadde feira familiebursdag. Så da satt vi oppe hele natta og spiste oss kvalme på godteri og kakerester. Jeg trodde ikke jeg skulle få sett det i år heller. Etter litt om og men, fant program fra red carpet på britiske Sky streamet. Veldig glad for det. Da klokka ble litt over 2 stoppa det derimot, etter det kom det bare gjentakelser fra den røde løperen. Hadde akkurat tenkt til å legge meg da jeg fant den på en annen spiller. Gikk glipp av den første tiden, men veldig fornøyd likevel:) Litt kjedelig å se det alene, uten Malin, men ... Har klart meg bra gjennom natta. Har hatt Anni på msn en stund og.

Ble ingen store overraskelser når det kommer til hvem som fikk priser i år. Helen Mirren og Forest Whitaker fikk priser for beste hovedrolle og det var ventet av de fleste. Samme med Jennifer Hudson som fikk pris for beste kvinnelige birolle. Mannlige birolle var litt mer usikkert, men heller ingen stor bombe at Alan Arkin vant for rollen i Little Miss Sunshine. Det mest gledelig i år er at Martin Scorsese endelig fikk sin Oscar, det skulle bare mangle. Ingen andre kunne vunnet den Oscaren mot han i år, han fortjener det virkelig. The Departed er mestvinnende i år med 4 oscarer. i tillegg til beste regisør, vant den for beste adapterte manus, beste klipping og beste film. Pan ligger på 2. plass med 3 priser. Dreamgirls og Little Miss Sunshine har begge fått 2 hver. Jeg skulle gjerne ha sett flere av de nominerte filmene før utdelingen. Vil gjerne se Little Miss Sunshine, The Last King of Scotland og Little Children. Må få sett de snart.

På den røde løperen var det ikke så veldig mye å bli imponert over. De som skilte seg positivt ut var Kate Winslet, Rachel Weisz og Cate Blanchett. De er egentlig omtrent alltid pene, bommer sjelden på klesvalget. Kate er veldig pen med den enkle frisyren og øredobbene. Reese Witherspoon så også veldig bra ut. Enkel og fin. Jennifer Lopez fikk mye skryt, jeg er ikke helt sikker der. Håret er litt too much, men er kanskje fint...Cameron Diaz og Gwyneth Paltrow skilte seg nok ut negativt. Tror ingen kunne sett bra ut i kjolen til Gwyneth, selv ikke med hennes kropp. Alt utenom kjolen hennes var bra da. Cameron Diaz ser litt skitten ut med den hårfargen. Kjolen var bare rar, ikke fin krage i det hele tatt, ikke resten heller. Til slutt et bilde av vår barndoms og ungdoms store helt, Leonardo DiCaprio. Vi lagde Leonardo-permer på barneskolen og hadde han som skoleprosjekt. Men vi kan være litt stolte idag av at det har vist seg at han er en meget god skuespiller, ikke bare et pent ansikt:) det visste vi så klart helt fra starten av, men nå kan hele verden se det. Leonardo så veldig striglet og stelt ut ikveld. Pen som alltid da. Kommer alltid til å være vår helt:) Må også nevne Eva Green og Helen Mirren som så veldig bra ut.

Nå bør jeg kanskje gå og legge meg , men begynner å våkne litt. Tror jeg likevel skal legge meg litt. Begynner å bli lyst nå.











Ingen kommentarer: