søndag 11. mai 2008

Matlaging

Nå som jeg egentlig skal lese til eksamen, er det så mye annet jeg heller vil gjøre. Alt er morsommere enn å lese. Senga er for eksempel redd opp hver eneste dag i eksamenstiden. I det siste har jeg fått så lyst til å lage mat og å bake, helst ting jeg ikke har prøvd før. På onsdag lagde jeg vegetarcouscous.





Paprika, løk, hvitløk, squash, gulrot ( og tekoppen jeg mistet i gulvet)...




...chili, rosiner, bønner, hakkede tomater...



...og couscous...






...blir til dette.


Smakte ikke så verst, men neste gang vet jeg at jeg skal krydre mye mer. I går baka jeg pizzaboller, inspirert av Underbaraclara og Glamourbibliotekaren. Nå har jeg fryseren full til fremtidige enkle middager. Var gode, men egner seg ikke for fotografering. Så ikke så bra ut. Desserten kan jeg legge inn bilde av.

Litt dårlig mobilbilde, men det er sjokoladefondant med vaniljeis og jordbær. Namnam!

Ingen kommentarer: