tirsdag 24. april 2007

Har jeg smart kjæreste eller?

Idag, som de fleste ukedager, var det jeg som sto for middagen. Siden jeg også sto for ukeshandelen, med litt dårlig råd, ble det fiskeboller to dager den uka her. Idag var en av dem. Christer kom hjem til ferdig middag og var kjempesulten. Fiskeboller, poteter, gulrøtter og saus ble lempet opp på talerkenen, men det er en ting som mangler. Hva er det? Jo, tyttebærsyltetøy.(Jeg har aldri helt forstått den kombinasjonene, men...) Christer går bort i kjøleskapet for å lete. Det er nemlig ikke uvanlig at jeg glemmer å sette dette på bordet. KRISE!! Det er tomt for syltetøy. Hva skal Christer gjøre? Det går ikke an å spise fiskeboller uten tyttebærsyltetøy for det er så tørt, påstår Christer. Han går gjennom kjøleskapet og forkaster både dressing og remulade. Ketchup passer heller ikke. Åh! Blåbærsyltetøy, det kan jo ligne litt. Christer syns at det ikke var så aller verst, og slik ble den nye kombinasjonen fiskeboller og blåbærsyltetøy til. Denne oppfinnelsen kommer fra han som syns det er rart at jeg spiser gulost og nugatti.

Ingen kommentarer: