fredag 11. april 2008

Frustrert!

Jeg har oppgave i litteratur som skal leveres om en uke. Kunne velge mellom dikt-, drama- og novelleanalyse, jeg valgte det siste. Problemet mitt er at jeg ikke har noen trening i å skrive slike oppgaver. Jeg skrev jo på videregående, men oppgavene nå er litt mer kompliserte. Ikke at jeg ikke forstår hva de forskjellige elementene betyr, men jeg er usikkert på hvordan jeg skal bygge opp oppgaven. Hva skal jeg skrive om først, og hvor mye skal jeg skrive om hver ting? Det er jo så annerledes enn historieoppgaver, som jeg nå har rukket å bli ganske god på. Jeg er også redd for å feiltolke novella. Jeg har kommet godt i gang, den skal være på 4-5 sider, og jeg har skrevet nesten 4 allerede, men har ikke redigert. Har bare skrevet ned etterhvert som jeg har kommet på og tolket ting. Jeg skriver ned ting jeg er ganske sikker på, så leser jeg igjennom det og blir usikker på om det er riktig. Jeg vil jo ikke levere inn noe som er helt på trynet. Tror jeg skal vise det jeg har skrevet til gruppelederen vår jeg, så kan ho kanskje lede meg på rett vei. Fortelle meg om jeg er inne på noe riktig, eller helt på jordet. Krysser fingrene for at jeg ikke må gjøre om på alt. Jeg blir frustrert her jeg sitter, får noen ganger lyst til å skrike høyt.

Ingen kommentarer: