tirsdag 29. mai 2007

Hotel New Hampshire

Den første boka jeg har fått lest i ferien er "Hotel New Hampshire" av John Irving. Boka handler om familien Berry og deres tre hoteller rundt i verden. Vi møter vektløfteren John, Lilly som ikke kan vokse, bjørnen Susie og en hel rekke andre personer som alle er like interessante og spesielle. Hotel New Hampshire er på alle måter en typisk John Irving bok. Alle hendelsene er omstendig skildret, uten at det en eneste gang blir kjedelig eller for mye. Boka er trist og morsom på en gang, flere ganger satt jeg og lo for meg selv. Man blir veldig glad i familien og føler et lite savn når boka er ferdiglest. Som alle andre bøker av John Irving jeg har lest til nå, likte jeg også denne veldig godt. Det regna jeg med at jeg kom til å gjøre og.


Ingen kommentarer: