onsdag 2. mai 2007

Spring Cup

Om lørdagen var det Spring Cup i Trikkestallen her i Trondheim. Jeg prøver å være en trofast fan av Christer, så jeg var selvfølgelig der. Christer dro avgårde på morgenen og ringte meg litt senere for å fortelle at det skulle begynne i 13-14 tiden. Nå har jeg nok erfaring med skatekonkurranser til å forstå at det egentlig betyr 15-16 tiden. Dum som jeg er , dro jeg likevel sånn at jeg var der 14. Satt og venta... og venta. Ikke så mange publikumere der akkurat, kaldt var det og. De fleste som var der skata, så jeg hadde ikke noe selskap. Klokka 15 hører jeg over høyttalerne: "Ja, nå skal vi snart se å sette i gang". En halvtime til går før det endelig starter. En bra vri på denne konkurransen er at det er lag som skater mot hverandre, regner med at derav blir det kalt cup. Christer var på lag med Magnus og Kim P. Laget het Team Danglebær, nydelig. Tror det var 13 lag med i cupen jeg. Det tok sin tid, som det alltid gjør. Hvert run var på 3 minutter, de uregelmessige pausene var lenger. Klokka ble nesten 18 og Team Danglebær hadde vunnet alt hittil, superfinalen hadde vært, men det skulle en pause til før de kunne ha premieutdeling og avsløre vinnerne. Da gadd jeg ikke mer. Jeg gikk hjem og tok meg en lang varm dusj. Var stiv som en pinne av frost. Regna med at danglebæra kom til å vinne likevel, noe jeg hadde helt rett i. Slik gikk altså den lørdagen, sittende på et kaldt betonggulv i Trikkestallen mens jeg venta på at pausene skulle bli ferdige. Ikke så begivenhetsrik dag med andre ord. Glad for at Dangelbæra vant da så klart, de var de beste. Skulle lagt ut klipp, men Trikkestallen.com er ikke oppe og går akkurat nå, så det får vente.

Ingen kommentarer: