mandag 7. september 2009

En av sommerens småjobber

Jeg har jobbet litt i sommer, ikke bare latet meg. Hver sommer de siste årene har jeg vært sommervikar for onkel sin sekretær i advokatfirmaet hans. Det var jeg også i år, og jeg liker jobben like godt. I tillegg har jeg fått ulike småoppdrag av mormor og morfar, som å kjøre mormor til Begbyhallen for å handle hver fredag. På en av feriens siste dager fikk jeg i oppdrag å tørke støv av bokhylla hos mormor og morfar, og det sa jeg med glede ja til. Jeg elsker å holde på med bøker, ta på dem og lukte dem. Spesielt gamle bøker. Jeg tror jeg må ha arvet det fra mormor, hun jobbet en stund på biblioteket i Torsnes. Jeg pleide å dra dit etter skolen på barneskolen, og jeg husker fortsatt lukten der. Det er synd at de la det ned. Mormor angrer fortsatt på at hun ikke reddet flere av bøkene da de la ned. Jeg tror jeg brukte en 3 timers tid på jobben, hørte på lydbok samtidig. Ble så fint når jeg var ferdig, mye bedre orden, blant annet sortert etter farge. Her er to dårlige før-bilder tatt med mobilen, glemte etter-bildet jeg.



Ingen kommentarer: