tirsdag 29. september 2009

Rask sjokoladekake

Denne oppskriften sto i Det Nye. Jeg har ikke prøvd den selv ennå, og ikke har jeg mikrobølgeovn heller, men en gang i fremtiden skal jeg prøve den. Hvis den er god må den jo være veldig grei å lage om man er godtesjuk og ikke har noe i huset. Ingrediensene til denne har man som oftest stående hjemme i skapet.

Ingredienser:
4 ss hvetemel
4 ss sukker
2 ss kakao
1 egg
3 ss melk
3 ss matolje

Bland sammen det tørre i en stor kopp først, deretter tar man i egg, melk og olje. Pass på å bruke en nøytral olje, olivenolje kan ofte sette smak. Jeg pleier å bruke solsikkeolje når jeg baker. Sett koppen i mikrobølgeovnen på max styrke (1000 w tror jeg). Ta ut etter 2 minutter om du ønsker at den skal være bløt i midten, ved 3 minutter skal den være gjennomstekt.
Kos deg!

Ingen kommentarer: