tirsdag 8. september 2009

En ommøblering

En ettermiddag i sofaen fikk jeg en sterk trang til å ommøblere, og Christer var med. Midtveis var jeg veldig i tvil om det kom til å bli bra, men vi fortsatte og jeg er så fornøyd. Jeg liker veldig godt at vi har plassert sofaen foran vinduet, mye koseligere. I tillegg frigjorde vi masse gulvplass, skjønner ikke helt hvor den kommer fra, men veldig praktisk. Jeg har kjøpt ny hvit liftgardin. Den forrige var rød, vet ikke helt hva vi tenkte på da vi kjøpte den. Nå er det mye lettere å få en helhet her, selv om det er kjøkken og stue i ett og ikke så lett å innrede. Jeg har også kjøpt nye gardiner som jeg er veldig fornøyd med. Nå mangler bare nye pynteputer i sofaen. Det som er synd er at sofaen vår har blitt så slitt og stygg, bleket av sola. Den er fra Ikea, så man kan kanskje ikke vente annet. Neste gang blir det en litt dyrere sofa, og jeg håper på en i hvitt, beige eller grått.
Jeg var en tur på Ikea med Stine-Mari og kjøpte ny dvd-hylle, hylle nummer seks. Nå er dvdene sortert og alle lagt inn på et excel-dokument på pcen. Denne gangen ble de sortert strengt alfabetisk etter regissørens etternavn, deretter kronologisk. Seriene har fått plass på toppen av hylla og i en annen bokhylle vi har her. Det er deilig å ha orden i sakene. Her er bilder av sofa-siden av stua. I den andre delen er det et lite kjøkkenbord og to bokhyller. Det ser alltid så kaldt og tomt ut på blitsbilder, men det er altså koseligere på ordentlig.


Dvd-hyllene før vi kjøpte ny og sorterte dvdene.

Ingen kommentarer: