torsdag 6. desember 2007

Datatrøbbel

Ja, da har det skjedd igjen. Den siste uka har det vært problemer med den bærbare PCen, hang seg opp flere ganger så vi måtte bare skru den av og på igjen. Om tirsdagen sa den takk for seg. Da gikk det ikke an å slå den på en gang. Den begynner å lyse, det kommer lyder fra den som om den arbeider, men skjermen er svart. Så slår den seg av og begynner på nytt. Veldig kjedelig, det er andre gang det er noe galt med den i løpet av et år. Jeg kjøpte den jo i januar og regnet ikke med å få problemer så fort. Mitt råd er: ikke kjøp HP. Jeg ringte forbrukerrådet igår for å høre hva mine rettigheter er, syns nemlig de var så vemmelige mot meg sist jeg var på Expert. Føler egentlig at de syns jeg bare er en dum jente som ikke skjønner noen ting og som kun er til bry for dem. De skjønner tydeligvis ingenting de heller, for i stedet for å finne ut hva som var galt den gangen gjenopprettet de heller bare hele systemet.
*
Hun jeg snakket med fra forbrukerrådet sa at det er egentlig kunden som bestemmer om hun/han skal få nytt produkt eller prøve å reparere. Om det å gi nytt produkt er veldig kostbart for butikken kan de velge å reparere, men etter reparasjon av samme feil 2 ganger skal det gis et nytt produkt. Reparasjonen skal skje innen rimelig tid, 2-3 uker, men om det tar over en uke har man rett på låneprodukt. Christer skal levere PCen etter jobb idag , så jeg lurer på hvor samarbeidsvillige Expert kommer til å være. Jeg syns altså det er så dårlig service der og jeg er ikke så tøff at jeg tør å være såpass krevende at de gjør som jeg sier. Pappa kom med forslag, jeg burde lenke meg fast i butikken til jeg får ny PC. Tilkalle aviser og tv... jeg tror ikke det. Er ikke så glad i oppmerksomhet altså.
*
Jeg vet ikke om jeg må få samme type om jeg skal få ny PC. Det er vel mest sannsynlig, men om alle er så dårlige vil jeg jo ikke det. Det er ikke så grusomt å klare seg uten PC, men det blir så mye styr ut av det. Og hver gang må jeg legge inn alt på nytt, det tar litt tid. Sist gang mistet jeg jo alt. Hadde betalt for virusprogram, men det fikk jeg ikke penger tilbake for. Jeg kjøpte ikke nytt av det altså, lasta bare ned et gratisprogram. Expert er nok ikke så villige til å gi meg ny PC heller. Samme feil to ganger, de vet ikke hva feilen er, så de kommer sikkert til å gjøre det vanskelig. Jeg er veldig spent på hva som kommer til å skje, oppdatering følger.

Ingen kommentarer: