søndag 16. desember 2007

Julefilm VII

Jeg skrev om julebøker her, og denne filmen er en filmatisering av Charles Dickens' "A Christmas carol", nemlig Muppet-versjonen. Det er ikke gjort noen særlige forandringer fra bok til film, de fleste replikkene i filmen er hentet rett fra boka, men filmen er en musikal. Sangene i filmen er veldig bra og fengende, jeg går rundt og synger på dem mange dager etter jeg har sett filmen. Michael Cain spiller Scrooge, Gonzo er Charles Dickens, altså fortelleren i filmen. De morsomme innslagene står han og Rizzo the rat for. Det at jeg har sett denne filmen så mange ganger gjør at jeg ser for meg Bob Cratchit som en frosk når jeg leser boka, kanskje ikke helt det Dickens så for seg, men det funker. Veldig morsom film, jeg er sikker på at dette er den beste filmversjonen av "A Christmas carol".


Ingen kommentarer: