lørdag 1. desember 2007

1. desember

Jeg elsker jul og idag er det 1. desember og da er det det virkelig lov til å sette igang. Jeg har jo allerede tyvstartet og i løpet av november har jeg sett to julefilmer og skrevet masse om julefilmer, jeg har også kjøpt meg kindernisse 2 ganger... og pepperkaker... men sånn ellers har jeg vært flink. Idag har jeg kjøpt meg julekalender. Det ble ikke kinderkalender som jeg sa, men smarties i stedet. Jeg fant ut at den var mye billigere, og jeg tror det er mye lettere å bli drittlei kinder. Smartieskalenderen er også litt mindre og det er helt greit, får vel prøve å begrense seg litt. Jeg skal sette frem adventsstaker etterpå, men resten av julepynten må vente litt. Vi skal sette opp juletre og pynte leiligheten neste mandag, for da er jeg ferdig med eksamen. En annen grunn til at vi skal vente er at det er x-mas jam, skatekonkurranse, til helga og da får vi gjester her. Christer syns det er litt flaut om huset er julepyntet når kameratene kommer nemlig. Noen syns kanskje det er litt tidlig å sette opp juletre allerede 10. desember, men det er jo fordi vi ikke skal være her så mye i desember, må jo passe på å kose oss med julepynta leilighet mens vi kan. Om en halv time begynner julekalenderen på barne-tv, jeg skal se på den idag hvertfall og hvis den er bra fortsetter jeg kanskje. Jul i svingen, som gikk i fjor var veldig koselig. Jeg har mistanke om at den i år er litt mer barnslig. Julefilm blir det også ikveld, Alene hjemme 1 og 2. Nå høres det ut som om jeg er helt julegal. Er ikke det altså, bare litt...

Ingen kommentarer: