lørdag 1. desember 2007

Eksamen

Nå er første eksamen overstått, igår hadde jeg eksamen i Antikkens filosofi og religion. Vi fikk veldig bra oppgaver. Eksamen var todelt, i første del kunne man velge mellom: 1. Førsokratisk filosofi og 2. Aristoteles' metafysikk. Jeg kunne egentlig begge to, men valgte den første. Den er mest oversiktlig og det var den jeg var mest sikker på. I del to kunne man velge mellom: 1. Greske og romerske guder og makter, og 2. Den romerske religiøse kalenderen. Jeg valgte nummer 1, for jeg var litt usikker på 2. Den første delen er veldig grei og rett frem, det er litt verre med den andre. Det er jo så utrolig mye man kan skrive, så jeg måtte bare begrense meg. For det første skal delene være omtrent like store, for det andre blir tiden et problem. Jeg er vanligvis veldig kjapp, jeg har alltid vært den som går nesten tidligst og forstatt klart det veldig bra, men jeg begynte å bli litt nervøs igår. Jeg innførte den første delen, som var på 6 sider, før jeg begynte å redigere litt på den andre delen. Måtte kutte ut masse og var ferdig med å innføre et kvarter før tiden var ute. Jeg vet hvertfall at jeg kunne masse om emnene, men spørsmålet er om jeg har fått med det viktigste. Kunne ha skrevet dobbelt så mye. Jeg er egentlig veldig fornøyd da, skrekken er jo å få et emne man ikke kan noe om. Det er veldig deilig å være ferdig. Jeg var så sliten da jeg kom hjem. For det første hadde jeg sittet i 6 timer og jobbet for harde livet uten å lee meg fra stolen en gang. For det andre handla jeg på Rema etterpå og måtte stå på en stappfull buss med veldig tung ransel og tunge poser i den ene hånda mens jeg holdt meg fast med den andre. Trodde fingerene mine skulle ramle av. Slang meg på sofaen med en gang jeg kom hjem. Nå er det bare to eksamener igjen, jeg er glad for at jeg hadde den største først. Snart ferie! :)

Ingen kommentarer: