onsdag 7. november 2007

1001 movies you must see before you die

Denne boka kjøpte jeg da jeg var i London for 3 år siden. Jeg krysser pliktskyldig av hver gang jeg har sett en av filmene i boka. Jeg som er så glad i lister og generelt det å ordne ting, elsker dette. Hver gang jeg har sett en film som er eldre enn fra 2003 sjekker jeg i boka. Jeg har bare sett ca 15% av filmene i boka da. Det er ganske i få i forhold til han her som prøver å få sett alle. Jeg tviler på at jeg får sett alle, er noen jeg ikke har lyst til å se heller. Den aller første filmen i boka Le voyage dans la lune fra 1902, den siste i denne utgaven er Kill Bill. Boka har blitt oppdatert etter den utgaven jeg har, med flere filmer jeg har sett. Blant annet Donnie Darko som er en av mine yndlingsfilmer. Jeg skal ikke kjøpe en ny utgave da, det er litt unødvendig.



Ingen kommentarer: