tirsdag 13. november 2007

Big Fish

Etter jeg skrev dette innlegget om søndagen fikk jeg så lyst til å se på en Tim Burton-film, da ble det Big Fish. Jeg vet jeg skrev at Edward Scissorhands er den beste Burton-filmen, men jeg begynte å tvile da jeg så Big Fish igjen. Den er så utrolig fin! En helt fantastisk historie på alle måter, vakker musikk av Danny Elfman. Danny Elfman skal ha en stor del av æren for mange av filmene til Tim Burton altså, musikken passer perfekt til stemningen i Burtons historier og bilder. Bildene og fargene er også så vakre. Jeg har konstant klump i halsen og tårer i øya gjennom hele filmen, ikke fordi den er trist, men så fin. Jeg elsker virkelig Tim Burtons filmer, han har en spesiell tone og stemning i alle filmene sine (med Planet of the Apes som et unntak jeg ikke vil tenke på en gang) som jeg liker så godt. Gleder meg til neste film, Sweeney Todd. Jeg fant også ut noe nytt da jeg så filmen. Ho som spiller forloveden til Will Bloom er jo Marion Cotillard, som jeg for et halvt års tid siden så på kino som Edith Piaf. Big Fish får være på delt førsteplass da.

Ingen kommentarer: