tirsdag 6. november 2007

Den store kinodagen II

Om lørdagen var det som sagt den store kinodagen og vi fikk med oss 3 filmer. Vi begynte kl. 13:15 med The assassination of Jesse James. Jeg hadde egentlig ikke noen forventninger til denne filmen, hadde ikke lest så mye om den, men den var veldig bra. Selv om den varte nesten 3 timer og tempoet i filmen var veldig langsomt, føltes den ikke for lang. Veldig gode skuespillere og god historie. Jeg liker egentlig veldig godt westernfilmer.


Etter Jesse James fortsatte vi med Switch. Denne hadde jeg forventninger til, jeg regna med at den var dårlig. Forventningene ble bekreftet. Snowboardscenene var veldig fine å se på, men selve storyen var pinlig og helt typisk. Ikke noe nytt altså. Gutt møter jente og blir forelsket, jenta har kjæreste, hindringer i veien, gutt vinner konkurranse/får annerkjennelse, gutten får jenta til slutt. Klassisk formel. Det eneste som gjør filmen verdt å se er Peter Stormare, han er veldig morsom i filmen, men det absolutt ikke nok til å redde denne filmen syns jeg. Switch har utrolig nok blitt veldig populær, så det virker ikke som om den trenger å bli redda. Kan tenke meg det er mange fjortiser som syns denne filmen er kul, og det er nok mange som er glad i å stå på snowboard som sjekker ut denne filmen. Jeg anbefaler hvertfall å styre unna.


Den siste filmen vi så før vi gikk hjem for kvelden var Elizabeth - the golden age. Jeg hadde egentlig gleda meg til å se denne filmen, men etter å ha lest en del anmeldelser ble jeg litt mer skeptisk. Historien er veldig interessant, men jeg må si meg enig med kritikerne i at det er noe som mangler i filmen for at det skal bli det helt store. Filmen var ikke dårlig, men den kunne vært så mye bedre. Det virker som om de ikke har tørt å satse helt på å gjøre den virkelig storslagen, noe det er stort potensiale til i denne historien. I stedet drukner de det hele i dramatisk musikk og lar ikke historien tale for seg selv. The golden age var langt fra dårlig, men likevel litt skuffende. Denne filmen er altså anbefalingen fra kinodagen:





Ingen kommentarer: