lørdag 26. januar 2008

Mobiladvarsel

I det siste har pengene på mobilen min gått så fort. Jeg har mange ganger bare fylt på med 100 kroner om gangen og da merker man det ekstra fort. Derfor gikk jeg inn på siden min på talkmore for å sjekke litt nærmere og det viste seg at det var et eller annet som trakk meg for 29 kr, 1-2 ganger i uka. Da kom jeg på at hver lørdag, og noen ganger på onsdager, har jeg fått noe jeg trodde var reklamemeldinger. Det var typiske meldinger som reklamerte for ringetoner og bilder og det var fra et nummer som varierte, men alltid begynte på 2150. Det er dette jeg har betalt for. Etter et lite søk på nettet fant jeg ut at det er flere som har opplevd å bli trukket penger til 2150 (www.alle.no) uten at de har visst om det. Jeg kan ikke huske at jeg har vært inne på www.alle.no, jeg pleier ikke å kjøpe ringetoner, men det har jeg tydeligvis vært. Jeg er hvertfall sikker på at jeg ikke har meldt meg inn i noe jeg vet koster penger, og siden veldig mange blir lurt på denne måten må det være på grensen til svindel. Tenk på hvor mange penger i året man mister pga noe dritt man ikke vil ha, Det er nok ikke noe man kan gjøre med det, utenom å sende en melding med "stopp" til 2150, men nå er dere hvertfall advart.

Ingen kommentarer: