søndag 13. januar 2008

Tilbake i Trondheim

Ja, nå har jeg kommet tilbake til Trondheim og begynner å komme i ordning igjen. Er så mye å ordne i begynnelsen av det nye semesteret, spesielt styret med å kjøpe bøker. Jeg skal ta allmenn litteraturvitenskap, litteraturen etter 1800 dette semesteret. Har ikke så mye med historie å gjøre, men jeg har så lyst. Jeg manglet noen poeng i historie for å ha fordypning, så tar også fag som heter "krigere, klostre og katapulter" og "teknologihistorie". Jeg har vært på en forelesning i hver av de sistnevnte emner og jeg forventet at det første skulle være det morsomste og det andre litt kjedelig, men det virker som om det er motsatt. Vi får se om det forandrer seg. Jeg er snart ferdig med å kjøpe bøker. Spesielt i litteraturvitenskap er det mange. Vi skal ha fem fagbøker, fire romaner og en del lyrikk, dramatikk og diverse i tillegg. Jeg har også fått solgt bøker, alle bøkene (fem) i Stormaktspolitikk og fire bøker i eldre historie, så jeg har samlet inn litt penger på den måten. Julepynten er borte, igår fikk jeg vaska og rydda her og plassert ut alt fra kofferten min. Begynner altså å komme i ordning her.

Ingen kommentarer: