onsdag 6. juni 2007

Adamstuen antikvariat

Idag gikk jeg en tur ned til byen for å legge meg i parken ved Ila og sole meg. Da jeg skulle hjem igjen måtte jeg vente litt på bussen , så jeg stakk innom Adamsuen antikvariat i Kongens gate. Jeg har gått forbi der mange ganger, men dette var første gangen jeg var innom. Det kommer absolutt ikke til å bli den siste. Antkvariatet var fullt av alle slags forskjellige fine,gamle bøker, noen DVDer og muligens også tegneserier. Mannen som jobba der var hyggelig, lurte på om jeg trengte noe hjelp og lot meg være da jeg sa nei takk. Akkurat sånn jeg vil ha det. Selv om jeg ble veldig fristet av flere bøker, måtte jeg begrense meg til to. Jeg kjøpte "Syndere i sommersol" av Sigurd Hoel og "Tom Sawyer" av Mark Twain. Jeg betalte 50 kr per stykk. Når jeg får penger i slutten av juni skal jeg dra dit igjen. Planen min er å kjøpe en del Ibsen, Hamsun, Bjørnson og andre norske klassiske forfattere. Jeg så også "Les Misérables" som jeg har veldig lyst på. Er litt usikker på om jeg kanskje har den hjemme i Torsnes , så må vente litt og se. Jeg kommer hvertfall tilbake for å fylle opp en pose eller to. Jeg tror jeg trenger ny bokhylle og.





1 kommentar:

Anonym sa...

Adamstuen antikvariat er fantastisk!
Jeg bor rett ved siden av nå, og har kjøpt masse fint der. The colour purple og en del Jung-bøker sist jeg var der. Så bra andre liker dem også (c: