mandag 25. juni 2007

The office

Dette handler desverre ikke om et av verdens store problemer. Det handler om en liten ting som har irritert meg litt og som jeg har diskutert en del, spesielt med søstra mi. Vi er forsåvidt enige.

Siden jeg ikke har noe sosialt å gjøre her oppe i Trondheim om dagen, er morgenene mine veldig slække. Nå sitter jeg med tv'en på og jeg får for første gang se den amerikanske versjonen av "The office". Jeg skjønner virkelig ikke hva som er poenget. Den originale britiske versjonen er brilliant, men hvorfor i all verden lage en amerikansk versjon? "The office" er jo utpreget britisk humor. Jeg trodde den amerikanske versjonen var tilpasset det amerikanske markedet, da med typisk amerikansk humor som i "Friends" og andre sit-coms. Da vil det ikke være "The office" lenger, men en helt ny serie innenfor omtrent de samme rammene. Ergo: ikke noe poeng i det.

Det viser seg nå som jeg ser på det at det er nesten helt likt originalen. Historien og til og med vitsene er de samme, det er bare skuespillere, navn og melodien som er byttet ut. Hvorfor ikke bare sende originalen? Den amerikanske er jo ikke morsom en gang. Man bytter da ikke ut Ricky Gervais som David Brent, eller Mackenzie Crook som Gareth Keenan, de er en stor grunn til at serien ble så populær som den ble. Ingen av grunnene til å lage en amerikansk versjon er egentlig god nok, det er rett og slett ikke noe vits i det hele tatt. Nå vet jeg ikke om det har vært en suksess, men jeg vet at det også er laget en fransk og en franskcanadisk versjon. Jeg holder meg til Ricky Gervais.



Ingen kommentarer: