søndag 3. juni 2007

Solkrem

Nå er det så fint vær ute. Sola skinner og det er veldig varmt, nesten for varmt til å sitte ute om ikke det kommer et vindpust nå og da. Sola er nok veldig sterk om dagen og da er det viktig med solkrem. Jeg smører meg alltid med minst solfaktor 12 på kroppen og gjerne 20 i ansiktet. Jeg blir veldig fort rød og det tar laaang tid før jeg blir brun. Det som er dumt med solkrem er at men blir så fet og glinsende av den. På kroppen kan det vært fint å være litt skinnende, men det er ikke så fint med fet, glinsende hud i ansiktet. Derfor ble jeg veldig glad da jeg fant Oil Free Matte block med solfaktor 20 fra Dermalogica. Den har blant annet porselenpartikler i seg som gjør at huden ikke blir fet. Man får veldig pen og jevn hud nesten med en gang man tar den på seg, så den er fin til å bruke som dagkrem. Det negative er at den er veldig dyr. Jeg betalte 495 kr, og det er for kun 50 ml. Heldigvis bruker man ikke så mye krem i ansiktet, så jeg tror den skal holde gjennom sommeren.

Ingen kommentarer: