onsdag 10. oktober 2007

Berlinerpoplene

Mandag gikk første episode av NRKserien av bøkene som omtrent hele Norge har lest. Det ble nesten krise her i Trondheim da det var noe feil med antenna og NRK var mørk for de fleste. Handlingen foregår jo i Trondheim, så det var nok spesielt stor interesse her. Heldigvis ble serien lagt ut på nett-tv, så jeg fikk sett den der. Jeg likte bøkene godt, det samme med serien. Serien har den samme realistiske stilen som bøkene har. Jeg syns skuespillerne, som forsåvidt er noen av Norges beste, passer veldig godt. Man har jo alltid sine egne bilder i hodet når man leser bøker, men jeg syns serien ligger veldig tett opptil det jeg har sett for meg. Jeg var på teaterversjonen på Trøndelag teater i vinter og selv om jeg ikke akkurat syns det var dårlig, passer ikke historien på en teaterscene. Det blir altfor dramatisk og forkortet, i en serie får man virkelig med alle viktige detaljer og ikke minst stemningen. Jeg kommer helt sikkert til å følge med videre på den serien. Jeg må få lest den siste boka før den blir filma og kommer på tv da, men jeg har ganske god tid på meg.




Ingen kommentarer: