onsdag 3. oktober 2007

Lite lesing om dagen

Det blir lite skjønnlitteratur om dagen. Jeg får meg ikke helt til å lese det når jeg vet at jeg har mye pensum og lese. Føler at da bør jeg helst prioritere det. Dette semesteret har jeg 3 fag, teori og metode som er et obligatorisk fag i historiebachelorgraden, antikkens filosofi og religion som er et historievalgfag, og helsepsykologi som ikke har noe å gjøre med historie i det hele tatt. Grunnen til at jeg tar det faget er at et såkalt perspektivemne er obligatorisk. Man kan for eksempel velge mellom matematikk, medisin og naturfag. Jeg syns at det er veldig unødvendig. Det er ikke det at jeg har noe i mot muligheten til å velge et annet emne enn den graden man holder på med, men det skulle vært frivillig. Det var veldig vanskelig å få et av perspektivemnene til å passe inn, og det var andre historiefag jeg heller ville tatt. Jeg ville egentlig ha valgt matematikk, for det liker jeg godt, men jeg fikk det ikke til å passe inn. Derfor valgte jeg helsepsykologi , det hørtes litt interessant ut og det var det faget med færrest timer og oppgaver. Det høres veldig sløvt ut, men jeg gidder ikke mer for jeg syns det er så unødvendig å ha det faget. Pensumboka er ganske interessant da, så det er ikke så aller verst. Jeg må forresten innrømme at jeg leser mye mer per dag når jeg leser skjønnlitteratur enn når jeg leser pensumbøker.

Ingen kommentarer: