lørdag 6. oktober 2007

På tilbud

Det kan kanskje virke som om jeg har et uhelbredelig shoppingproblem, hvertfall når det gjelder filmer og bøker. Det kan jeg avkrefte med en gang. Jeg bruker ikke så mye penger, men noen ganger kommer jeg over tilbud det er umulig å motstå. Det skjedde igår da jeg var en tur i byen og havnet i en bokhandel. Jeg skulle ikke ha noe der, jeg bare var med. Likevel kom jeg ut derfra med tre bøker for 150 kr til sammen. Alle bøkene inneholdt flere verk av en forfatter. Jeg syns det er kjekt å ha slike bøker, man har ofte lyst til å lese flere verk av en forfatter man liker. De tre forfatterne kan jo også kalles klassiske, og spesielt de to første har jeg hatt lyst til å lese mer av. Her er de:




Jane Austen: "Sense and sensibility", "Emma" og "Northanger Abbey".


Oscar Wilde: "The picture of Dorian Gray", "De profundis", "The Canterville ghost", "The importance of being Earnest" og "Lady Windermere's fan".


Sir Arthur Conan Doyle: "A study in scarlet", "The adventures of Sherlock Holmes", og "The hound of Baskervilles".







Oscar Wilde

Ingen kommentarer: