søndag 28. oktober 2007

Den store kinodagen

Lørdag 3. november er det klart for den store kinodagen igjen. Det er da jeg skulle vært hjemme i Fredrikstad, for jeg er sikker på at Fredrikstad kino har den aller beste kinodagen. Det går filmer i et strekk på alle salene fra midnatt til midnatt, hele lørdagen altså. Man kan se så mange filmer man vil for 200kr, eller eventuelt 40kr per film, (Før har det vært 150 og 30kr) så når programmet kommer er det bare til å legge opp sitt eget program for hele døgnet. I forfjor, før jeg flyttet opp hit, rakk vi å se 10 filmer. Da hadde vi til og med fått lagt inn små spisepauser i løpet av dagen. Det er jo så moro! Det er også perfekt om det er noen filmer man har gått glipp av i løpet av året, for gamle filmer kommer tilbake på kino igjen. I fjor var jeg her i Trondheim og her gjør de ikke så mye ut av kinodagen som i Fredrikstad. Tror ikke det går filmer om natta og gamle filmer kommer tilbake. Jeg så kun en film, Scoop. Neste år skal jeg prøve å komme meg til Fredrikstad på kinodagen. Jeg har heldigvis fått Christer med på noen filmer til lørdagen da. Det gjør han kun fordi han ikke kan skate:) Da skal vi i hvertfall se Elizabeth - the golden age.

Ingen kommentarer: