mandag 19. mars 2007

Litt mimring

Jeg fant denne siden her som virkelig fikk meg til å lengte tilbake til da jeg var liten. Hun som har laget siden har skrevet litt om serier som gikk på barne-tv da hun var barn. Litt synd at den ikke er oppdatert på en stund, men bare det å se navna på seriene fikk meg til å få en god følelse i magen. Veldig koselig! Noen hadde jeg til og med glemt, som Bertha og To hus tett i tett. Mine favoritter på lista er Thomas toget, Fragglene, Brannmann Sam (som jeg var forelska i) og Bompibjørnene. Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg Jul i Skomakergata og Narnia (den gamle altså) på DVD. Skal selvfølgelig bare se på de i jula. Grimm og Gru vet jeg ikke om finnes på DVD, men om den gjør det har jeg lyst på den og. NRK viste den for et par år siden etter en underskriftskampanje. Jeg syns de burde sende den hver jul jeg, er så fin. Når jeg er igang med mimring, kan jeg nevne at jeg kjøpte Ajax til husvaska her om dagen. Lukta av Ajax får meg til å tenke på fredager da jeg var liten. Da var det mamma sin vaskedag og jeg hadde fri fra barnehagen. Jeg fikk kjøpe verdens beste boller av bakeren som kom kjørende hver fredag, og som jeg spiste mens jeg så på videokasset med tegneserier. På kvelden var det korøvelse, før jeg kom hjem til Grandiosa og Disneydags. Det var tider det!






Bompibjørnene

Grimm og gru


Ingen kommentarer: