fredag 15. februar 2008

Mammut

Det klør virkelig i fingrene om dagen. Jeg syns jeg ser reklame for mammutsalget overalt, men jeg må være flink. Siden i sommer har jeg spart alt jeg kan. Jeg har vært blakk hele tiden, for alt som er til overs av penger går rett inn på sparekontoen min. Til sommeren skal Anni og jeg på interrail og jeg bør spare rundt 20 000kr til den tid. Ikke så lett når man er student. Heldigvis har jeg fått litt penger til jul og snart har jeg bursdag. Da kan jeg ikke bruke penger på bøker nå. Jeg må vente helt til neste år, men da lover jeg deg at jeg virkelig skal handle! Mitt nyttårsforsett i år er egentlig å ikke kjøpe noe med mindre det er helt nødvendig. Dette gjelder først og fremst klær, sminke og lignende. Jeg begynte allerede i fjor og så vidt jeg husker har jeg ikke kjøpt meg klær siden september. Da teller jeg ikke med et korsett Christer fikk meg til å kjøpe for penger jeg skyldte han. Jeg har jo egentlig nok klær, jeg trenger ikke enda en kjole eller en t-skjorte til. Jeg må bare være litt mer kreativ med hvordan jeg bruker klærna mine. Hemmeligheten er selvfølgelig å holde seg unna butikker. Går man rundt i byen og titter blir man fort fristet. Bøker skal jeg også prøve å holde meg fra å kjøpe, men der har jeg større sjanse for å bli fristet. Det samme gjelder filmer. Når det gjelder det første stopper egentlig hylleplassen meg. Når det gjelder film har vi jo akkurat fått nye hyller som roper etter å bli fylt opp, men drømmen om interrail roper høyere.

Ingen kommentarer: