onsdag 11. mars 2009

Interrail - Barcelona

Det første møtet med Barcelona var ikke så veldig bra. Da vi gikk ombord på metroen ble vi adskilt av fire menn. De presset meg opp mot døra så jeg ikke fikk leet meg noen vei, Anni kom seg lenger inn, men en mann sto mellom oss. Jeg forsto at det var noe tull, så jeg prøvde alt jeg kunne å dra til meg veska jeg holdt, men jeg klarte nesten ikke lee på armene en gang så tett som de sto inntil meg. Tilslutt fikk jeg tatt til meg veska og den var selvfølgelig åpen. Da slapp de meg frem til Anni. Jeg tror de ble skuffet over innholdet, for der lå bare vann, toalettpapir, antibac o.l. Vi hadde klaga litt over magebeltene våre, det så jo ut som om vi var gravide med firkantede babyer, men akkurat da var vi ekstremt glade for at vi hadde bankkort, penger og pass der. De var nok profesjonelle, med innøvd rutine, de så ikke på hverandre en gang. Vi så kanskje ut som naive, blonde turister, men vi er mer mistroiske enn vi ser ut:)

Vi trodde at vi hadde hotell i Barcelona by, men det hadde gått litt fort i svingene da vi bestilte. Hotellet var et stykke utenfor byen, men det gikk trikk så det var ikke noe problem. Vi ble litt skuffet over at bassenget ikke åpnet før juli, og at det var veldig øde der, men rommet var det fineste på hele turen. Det dyreste også, og det kostet bare 207 euro totalt. Til tross for den første skuffelsen tenkte vi at vi skulle kose oss. Vi fant en reklame for bestilling av pizza til rommet og film. Det viste seg at pizzarestauranten var nedlagt og alle filmene (selvfølgelig) dubba:)
Da vi endelig kom oss til byen fikk vi sett en god del. Vi så blant annet på MACBA, Santa Maria del Mar, Sagrada Familia, Picassomuseet, Parc de la Ciutadella, Casa Batllo og la Pedrera. Flott by, mye gåing. Vi spiste middag på la Rambla begge dagene , veldig god mat. Mandag 9. juni , etter tre netter, dro vi videre. Vi holdt på å ikke rekke toget for ho som jobbet på hotellet ba oss gå av på feil metrostopp, det var langt unna stasjonen. Heldigvis rakk vi det, fikk til og med kjøpt oss vann og sjokolade før vi gikk på toget.



Utsikt fra toppen av Sagrada Familia



Batllo



Vi fikk til og med vaska klær

Ingen kommentarer: